
24 czerwca wystartował system e TOLL
Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) uruchamiają nowy system poboru opłat za przejazd pojazdem ciężkim (powyżej 3,5 tony) po płatnych drogach krajowych oraz za przejazd po płatnych odcinkach autostrad Konin-Stryków (A2) i Wrocław-Sośnica (A4) zarówno dla pojazdów ciężkich jak i lekkich.
Na miejscach poboru opłat autostrad A2 i A4 wyznaczone zostały pasy przejazdowe dedykowane dla użytkowników systemów e TOLL i viaTOLL.
Zastąpi system viaTOLL, który zostanie wygaszony najpóźniej do 30 września 2021 r.
Co zrobić przed wygaszeniem systemu viaTOLL?
Użytkownik powinien:
Wyposażyć pojazd w urządzenie obsługujące nowy system poboru opłat e TOLL
Nasi klienci wystarczy aby zadeklarowali chęć włączenia opcji (w zamontowanych już urządzeniach – terminalach GPS) umożliwiającej rozliczanie poboru opłat w systemie e TOLL
Firmy nie korzystające z naszych usług mogą nabyć urządzenia zgodne z nowym systemem poboru opłat e TOLL
Dokonać zwrotu OBU aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie
Zarejestrować się w e TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL
Rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego
Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?
Użytkownik nieposiadający konta w e TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
- wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl
- wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
Użytkownik posiadający konto w e TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
- bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
- wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
- wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
- składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu