e TOLL

24 czerwca wystartował system e TOLL

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) uruchamiają nowy system poboru opłat za przejazd pojazdem ciężkim (powyżej 3,5 tony) po płatnych drogach krajowych oraz za przejazd po płatnych odcinkach autostrad Konin-Stryków (A2) i Wrocław-Sośnica (A4) zarówno dla pojazdów ciężkich jak i lekkich.
Na miejscach poboru opłat autostrad A2 i A4 wyznaczone zostały pasy przejazdowe dedykowane dla użytkowników systemów e TOLL i viaTOLL.

Zastąpi system viaTOLL, który zostanie wygaszony najpóźniej do 30 września 2021 r.

Obwieszczenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 czerwca 2021 r. w sprawie informacji o uruchomieniu Systemu Poboru Opłaty Elektronicznej KAS

Co zrobić przed wygaszeniem systemu viaTOLL?

Użytkownik powinien:

Wyposażyć pojazd w urządzenie obsługujące nowy system poboru opłat e TOLL

Nasi klienci wystarczy aby zadeklarowali chęć włączenia opcji (w zamontowanych już urządzeniach – terminalach GPS) umożliwiającej rozliczanie poboru opłat w systemie e TOLL

Firmy nie korzystające z naszych usług mogą nabyć urządzenia zgodne z nowym systemem poboru opłat e TOLL

Dokonać zwrotu OBU aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie

Zarejestrować się w e TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL

Rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL tj. do 30 września 2022 r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego

Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL odzyskać środki z systemu viaTOLL w okresie przejściowym?

Użytkownik nieposiadający konta w e TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
  • wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl
  • wysyłając podpisany w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań

Użytkownik posiadający konto w e TOLL może dokonać wyrejestrowania z viaTOLL:

  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz
  • bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz
  • wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
  • wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
  • składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu