Zapraszamy do serwisu tachografów cyfrowych, w którym można wykonać sprawdzenie tachografu cyfrowego (legalizację kalibrację), zlecić pobranie plików z pamięci tachografu i karty kierowcy, zakupić czytnik do pobierania takich plików, wymienić tachograf tak aby był zgodny z pakietem mobilności.
Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę, ponieważ do wymiany będzie bardzo duża ilość tachografów co może powodować ogromnie duże kolejki oczekujących na wymianę. Jeżeli posiadasz kilka lub kilkadziesiąt pojazdów pomoże to rozłożyć koszty w czasie.
Zaplanuj wymianę już teraz i uniknij kłopotów
Pakiet mobilności
Pakiet Mobilności w istotny sposób zmienia przepisy dotyczące transportu międzynarodowego na terenie Unii Europejskiej.
Ważne daty:
Od 21 sierpnia 2023 roku: Wszystkie nowe pojazdy zarejestrowane po tej dacie muszą obowiązkowo być wyposażone w tachografy inteligentne drugiej generacji drugiej wersji (G2V2).
Do 31 grudnia 2024 roku: Należy obowiązkowo wymienić tachografy analogowe oraz cyfrowe w pojazdach wykorzystywanych w transporcie międzynarodowym. Po tej dacie, w przewozach międzynarodowych, pojazdy muszą być wyposażone w tachografy inteligentne pierwszej generacji (G2V1, montowane od 16 czerwca 2019 roku) lub drugiej generacji (G2V2, montowane od 21 sierpnia 2023 roku).
Do 19 sierpnia 2025 roku: Należy wymienić wszystkie tachografy inteligentne G2V1 używane w pojazdach w przewozach międzynarodowych na G2V2
Ponadto od lipca 2026 roku: Wszystkie nowo rejestrowane pojazdy o DMC od 2,5 t do 3,5t muszą zostać wyposażone w tachografy inteligentne G2V2
W jego skład wchodzą:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z dnia 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów, zwane dalej rozporządzeniem 2020/1054;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1055 z dnia 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, (WE) nr 1072/2009 i (UE) nr 1024/2012 w celu dostosowania ich do zmian w transporcie drogowym, zwane dalej rozporządzeniem 2020/1055;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1056 z dnia 15 lipca 2020 r. w sprawie elektronicznych informacji dotyczących transportu towarowego, zwane dalej rozporządzeniem 2020/1056;
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1057 z dnia 15 lipca 2020 r. ustanawiająca przepisy szczególne w odniesieniu do dyrektywy 96/71/WE i dyrektywy 2014/67/UE dotyczące delegowania kierowców w sektorze transportu drogowego oraz zmieniająca dyrektywę 2006/22/WE w odniesieniu do wymogów w zakresie egzekwowania przepisów oraz rozporządzenie (UE) nr 1024/2012, zwana dalej dyrektywą 2020/1057.